≡ Menu

Wat is het verschil tussen normale yoghurt en Griekse yoghurt

Yoghurt, er is bij elke maaltijd wel een gelegenheid om het te eten, wat we dan ook massaal doen. Niet erg, want yoghurt zit boordevol vitamines en mineralen, dus gezond. Er zijn allerlei soorten yoghurts naast de gewone yoghurt, maar het is vooral de Griekse yoghurt die steeds meer aan populariteit wint.

Griekse yoghurt bevat meer proteïnen dan gewone yoghurt. Een bakje yoghurt bevat zo’n 10 gram proteïne, een bakje Griekse yoghurt bevat twee keer zoveel, 20 gram dus. Meer gezonde proteïnen maar minder koolhydraten. Een bakje gewone yoghurt bevat zo’n 15 gram aan koolhydraten, Griekse yoghurt heeft in datzelfde bakje 9 gram aan koolhydraten zitten.

Waar we normale yoghurt nog wel eens op smaak brengen door ranja of suiker toe te voegen is dit bij Griekse yoghurt eigenlijk niet nodig. Griekse yoghurt is veel dikker en romiger dan gewone yoghurt, en daarmee smaakvoller. Daarnaast is Griekse yoghurt ook nog eens goed voor mensen met een hoge bloeddruk en hartkwalen. Dit komt omdat Griekse yoghurt minder natrium bevat dan normale yoghurt. Wat uiteraard niet direct betekent dat normale yoghurt voor slecht is voor je gezondheid, integendeel, maar Griekse yoghurt is nog beter voor je gezondheid.